Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza abstraktních syntaktických stromů pro podporu výuky jazyka Python
Fáber, Jakub ; Škoda, Petr (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
Cieľom tejto práce je vytvorenie analyzátora za účelom kontroly programových riešení v jazyku Pythonu a navrhovanie ich zlepšení z hľadiska kvality a čistoty kódu. Pre najlepšie výsledky sa využíva kombinácia statickej a dynamickej analýzy. Tento systém je implementovaný vo forme tutor systému a využíva Docker kontajnery na bezpečné testovanie a analýzu v izolovanom prostredí. Na komunikáciu s úžívateľom je navrhnuté interaktívne prostredie s použitím moderných technólogii ako je Material Design.
E-learningový kurz autoškoly
Hurtečák, Lubomír ; Lukáš, Roman (oponent) ; Květoňová, Šárka (vedoucí práce)
Diplomová práce obsahuje základní informace o e-learnigu a jeho rozdělení podle různých kritérií. Taktéž je popsán vývoj a současné trendy e-learningu. Je řečeno, co je třeba k vytvoření distanční (elektronických) studijních materiálů a kurzů. Rozebrány jsou i nejvýznamnější výhody a nevýhody těchto kurzů. V neposlední řadě je i navrhnut základ pro e-learningový výukový systém (WBT/LMS) autoškoly, který je také implementován  v podobě prototypu systému.
Třídní učitel na střední odborné škole
Šťastná, Renata
Bakalářská práce je vypracována na téma: „Třídní učitel na střední odborné škole“. Hlavním cílem teoretické části bakalářské práce je popsat práci třídního učitele v současném systému českého školství. Jsou zde popsány kompetence nutné k úspěšnému vykonávání práce třídního učitele, také činnosti, které daný učitel vykonává. Dále jsou zde definovány různé typologie učitelů, jejich osobnosti, schopnost reflexe a sebeúcty. Také v této bakalářské práci nacházíme aktuální pohled na české školství. Cílem praktické části je vyřešit kladené průzkumné otázky. Pomocí kvantitativního průzkumu a dotazníků nacházíme odpovědi na otázky ohledně pohledu žáků na třídního učitele a spokojenosti. Dotazníkové šetření probíhalo na jaře tohoto roku.
Inovace v řízení neformálního vzdělávání
Gaydošová, Michaela ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Lisnerová, Romana (oponent)
Tato závěrečná diplomová práce se zabývá inovacemi v řízení neformálního vzdělávání. Hlavním cílem práce je zjistit, do jaké míry si vedoucí zaměstnanci organizací zájmového vzdělávání uvědomují potřebu inovací v jednotlivých oblastech řízení organizace, porovnat rozsah a obsah konkrétních inovací ve vybraných organizacích a prozkoumat, v jakých oblastech a na základě jakých podnětů v těchto organizacích inovace vznikají. Získané informace jsou využitelné pro efektivní přípravu dalšího vzdělávání vedoucích pracovníků organizací a popsané příklady dobré praxe jako inspirace ke zlepšování činnosti organizací zájmového a neformálního vzdělávání. V teoretické části práce je neformální a zájmové vzdělávání začleněno do celkového systému vzdělávání České republiky a jeho vývoj ilustrován na zákonech a vyhláškách od roku 1948 do současnosti. Výzkum formou strukturovaného rozhovoru odhaluje pohled respondentů na inovace v zájmovém vzdělávání a ukazuje zkušenosti respondentů se zaváděním inovací v jejich vlastních organizacích. Ze závěrů výzkumu jasně vyplývá nutnost inovací v neformálním a zájmovém vzdělávání pro konkurenceschopnost jednotlivých organizací. KLÍČOVÁ SLOVA: celoživotní vzdělávání, formální vzdělávání, neformální vzdělávání, zájmové vzdělávání, inovace, školní družina, školní klub, středisko...
Výuka českého jazyka ve scioškolách - případová studie
Mejstříková, Kateřina Bernadeta ; Hájková, Eva (vedoucí práce) ; Vlčková, Jana (oponent)
Práce se zabývá výukou českého jazyka ve scioškolách. V první části se zabývá teoretickými východisky didaktiky českého jazyka, problematikou alternativních škol a scioškol, zatímco druhá část charakterizuje jednotlivé scioškoly z hlediska jejich obecného konceptu a výuky českého jazyka. Práce je pojata jako případová studie, metodologicky založena na pozorování, rozhovorech a analýze dokumentů. Cílem je poskytnout alespoň částečný vhled do praxe výuky českého jazyka ve scioškolách, přičemž se práce snaží zodpovědět, jakým způsobem a s jakým cílem se český jazyk vyučuje, zda se ve scioškolách uplatňují nějaké inovativní metody a formy práce reflektující současná témata didaktiky českého jazyka a zda existuje jednotící koncepce výuky. Práce poskytuje vhled do dané problematiky a závěrem uvádí, že hlavním cílem výuky je dovést žáka k tzv. studijní autonomii, přičemž scioškoly nedisponují žádnou jednotící koncepcí výuky, z čehož vyplývá i fakt, že realizace výuky češtiny, jakožto i použité formy práce či nějaké inovativní metody a cíl, je silně podmíněna osobností, znalostmi a zkušenostmi konkrétního vyučujícího - průvodce. KLÍČOVÁ SLOVA scioškoly, alternativní škola, průvodce, didaktika českého jazyka, cíle výuky českého jazyka, současná témata didaktiky českého jazyka
Výchova dětí v dětském domově se školou Dobřichovice
Fraenzel, Michal Sebastian ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Diplomová práce Výchova dětí v dětském domově se školou Dobřichovice je zaměřena na problematiku výchovy a resocializaci dítěte v zařízení pro výkon ústavní výchovy a na přípravu dětí pro budoucí život. Teoretická část vymezuje kapitoly Výchova, Poruchy chování, Deprivace a Stres. Jsou zde jako vhled do dané problematiky, s jakými problémy a poruchami přichází klienti do dětského domova se školou a s čím se pracovníci denně setkávají. Samostatnou kapitolu tvoří charakteristika konkrétního dětského domova se školou, výchova a rozvoj osobnosti dítěte v tomto zařízení. Praktická část a závěr se zabývají zhodnocením zvládání stresových situací a konfliktů v tomto zařízení formou dotazníků, rozhovoru a shrnují výsledky výzkumného šetření. KLÍČOVÁ SLOVA výchova, vychovatel, ústavní výchova, deprivace, dětský domov se školou, stresující situace a konflikty
Komparace komerčního a neplaceného doučování dobrovolníky
Vrtišková, Eliška ; Šťastný, Vít (vedoucí práce) ; Laufková, Veronika (oponent)
Hlavním cílem bakalářské práce je porovnat neplacené doučování dobrovolníky s komerčním doučováním. Porovnávanou oblastí je motivace dítěte k doučování z pohledu rodiče, doučovatele a doučovaného dítěte. Teoretická část více přibližuje fenomén soukromého a dobrovolnického doučování, představuje pojetí motivace ve vybraných závěrečných pracích a shrnuje základní poznatky z oblasti motivace. Empirická část je zaměřena na porovnání obou typů doučování ve vybrané oblasti. Vlastní komparativní části předchází popis jednotlivých trojic na základě analýzy dat ze získaných rozhovorů. Celkem se výzkumu zúčastnilo dvanáct respondentů (čtyři trojice - dvě trojice za každý typ doučování), s nimiž byly vedeny polostrukturované rozhovory. Jako společný rys komerčního a dobrovolnického doučování se ukázala být instrumentální motivace či preference doučovatele před učitelem, jako rozdílný například důvod vyhledání doučování nebo způsob motivace doučovatelem. KLÍČOVÁ SLOVA Komerční doučování, dobrovolnické doučování, doučovatel, motivace

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.